5 Mart 2013 Salı

İlk Reçelim Portakal Reçeli





Herkese hayırlı bıl rızklı mutluluk ve huzur dolu bir gün diliyorum. Bugün neşeliyim neden mi ilk defa reçel yaptım dün. Bu sabah kahvaltıda denedik ve eşim bayıldı. Artık babamların bahçedeki meyveler yandı:)



Malzemeler       :  1 Kilo portakal
                           1 kilo toz şeker
                            yarım limon suyu



Yapılışı             :İlk önce portakalları güzelce yıkıyoruz. Daha sonra kabuklarını soyup ince ince doğruyoruz. Doğradığımız kabukları bir tencereye alıp üzerine su koyuyuoruz. Kaynamaya başlayınca kısık ateşte 20-25 dakika daka kaynatıp suyunu süzüyoruz. Süzdüğümüz kabukların üzerine soğuk su koyup bir gece bekletiyoruz. (ben sabah yaptım akşama kadar beklettim)

                         Portakalların içlerinide küçük küçük doğrayıp tencereye alıyoruz ve üzerine şekeri döküyoruz. Aynı şekilde onuda bekletiyoruz. Daha sonra kabukların suyunu süzüp içlerin üzerine ilave ediyoruz. Kaynamaya başlayınca altını kısıp yarım saat kadar kaynatıyoruz yarım limonun suyunu sıkıp 1-2 dakika daha kaynatıp altını kapatıyoruz.


Not :  Kıvamını anlamak için annem çay tabağına 2 yemek kaşığı kaynamış reçelden koyup buzdolabında 10 dakika bekletiyor. Eğer sulu ise biraz daha kaynatıyor.  

Reçellerimizi kavanoza koyup afiyetle yiyoruz:)





21 yorum:

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

en sevdiğim reçellerden..Ellerine sağlık, rengi de çok güzel görünüyor..
ayrıca şimdiye dek reçel denemediğine şaşırdım, bu kadar güzel şeyleri yapan biri olarak :))
Artık meyveler yandı :)))

BOŞNAK KIZI dedi ki...

portakal reçelini ben de çok severim hafif ekşilik olduğu için :) ellerine sağlık :)

nevininyemekleri dedi ki...

Tatlı'dan Tuzlu'ya


Çok teşekkür ederim canım çok zarifsin. Denemememin sebebi ise anacığımın zaten yapıyor olması(hazırcılık)Sevgiler:)

tatlı sefam dedi ki...

ellerıne sağlık bende bır kere denemıstım ama kabuğun acısını gıdmedı

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık ne kadar özenle doğramışsınız.Laf aramızda bende annemden yararlanan hazırcılardanım:))sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

afiyetle ye canım.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

en sevdiğim reçel sanırım... Mis gibi kokar ben daha yapamadım bu hafta yaparım inşallah görünce dayanamadım :)

Gurme Şirine dedi ki...

çok akışkan gözüküyor...
ellerine sağlık canım.......

sarımutfak-hande dedi ki...

İlk reçelin hayırlıolsun
en sevdiklerimdendir kendisi
elelrine sağlık

balböcükleri dedi ki...

en sevdiğim reçeldir portakal reçeli.mis mis.mevsim geçmeden yapmalıki yazında yenilebilsin.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Bende hiç reçel yapmadım şimdiye kadar:)
Çok güzel görünüyor portakal reçeli
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Afiyet olsun.
Hiç tatmadım bu reçelden, aslında zamanıyken yapıp kenara koymak lazım.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım şifa olsun çok severim turunç ve portakal mmmmmmmmm eline sağlık:)))

Unknown dedi ki...

hiç denememiştim tatlıların üzerinede güzel durur eline sağlık :)

Cansın Ekşi dedi ki...

Ellerine sağlık canım :)

Artık ben de takipçinim, benim bloguma da beklerim!

http://visnetadindaa.blogspot.com

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kahvaltıda bayılırım reçele. Denemek istediğim ama şimdiye kadar denemediğim bir tat.Dilerim bana da kısmet olur.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Portakal reçeline bayılırım.
Ben kabuğundan reçel yaparken portakalını koymuyordum.
Bir daha ki yaptığımda senin tarifi deniycem canım.
Bir de kardemumma veya karanfil de hoş bir aroma katıyor,tavsiye ederim.
Sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

portakal reçelinin kokusuna bayılırım,eline sağlık canım.

*Ra dedi ki...

Merhabalaarr...
Harika görünüyor.
Ben de akşama turunç reçeli yapıcaamm...
Ellerinize sağlık.
Çok güzel görünüyor.
Sevgilerimle...

durutarifler dedi ki...

Reçellerle pişti olmuşuz.:))
Ellerine sağlık bayılırım zaten
Sevgiler