22 Kasım 2012 Perşembe

Yalancı Su Böreği







Malzemeler     :    6 yufka
                           6 yumurta
                           3 su bardağı süt
                           125 gr margarin (eritilip ılıtılmış)
                           1/2 su bardağı sıvıyağ
                           1 pkt kabartma tozu


İç malzemesi   :    150-200 gr beyaz peynir veya lor peyniri
                           1 demet kıyılmış maydanoz


Yapılışı            :    Derin bir kapta ılınmış margarin,yumurtalar,süt,sıvıyağ ve kabartma tozu güzelce çırpılır. İç malzemede bir kasede karıştırılır. tepsinin en altına bir yufka kenarlardan taşacak şekilde serilir. İki yufka parçalanarak bu sıvı harcın içine batırılıp tepsideki yufkanın üzerine serilir. Bunların üzerine peynirli harç dökülür. kalan üç yufkada aynı şeklide parçalanarak sıvı harca batırılıp tepsiye dizilir.Tepsinin kenarlarından sarkan yufkada en son yufka konunca tepsiye kapatılır. Kasede kalan sıvı harç en üste dökülerek kızarıncaya kadar fırında pişirilir.

Ben ilk yaptığımda yumurtalar fazla gelecek diye düşünmüştüm ama harika bir tat oldu. Herkeze tavsiye ederim.  Afiyet olsun..







7 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor.

Saygılar.

nevininyemekleri dedi ki...

Teşekkür ederim Fuat bey. Saygılar.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ben de çok severim , su böreğini yapmak zor gelince kolayca böyle yapıyoruz :) Pratik olmak da gerekli di mi ? :))Ellerine sağlık...

nevininyemekleri dedi ki...

Pratik olmazsak nasıl herşeye yetişiriz değilmi:)) Çok teşekkürler.

anne eli gibi dedi ki...

su böreğini çok severim,hakikisi zor olduğundan çok sık yapmam,ben de böyle yalancısıyla idare ediyorum :)elinize sağlık..

Bulbulunyeri dedi ki...

Merhaba,
ellerinize sağlık. Nefis görünüyor.Gerçek su böreği benim için kimyasal işlem gibi geliyor. Sıcak suya batır, çıkar, soğuk suya batır. Kolay su böreği benim için de süper. Hem kolay hem de lezzeti hemen hemen:( aynı.
Sık sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kalın.

nevininyemekleri dedi ki...

çok teşekkür ederim güzel yorumlarınıza. Kolay ama lezzetli:))