4 Ekim 2012 Perşembe

Kuru Domates Soslu Tortellini

Bu tarifi Tombul Tarifler sitesinde gördüm, çok hoşuma gitti. İnsana hadi üşenme kalk yap diye seslenen bir hali vardı. Bende aynen öyle yaptım,kalktım hamuru tuttum ve içini hazırladım.Şekliyle uğraşmak haricinde basit ve lezzetli bir tarif. Zaten resimlerdende anlayacaksınız ben şeklini pek benzetemedim,onun içinde kafama göre yaptım daha kısa sürede hazır oldu. Ama inanın bana yaptığınıza pişman olmayacaksınız.



Hamuru için Malzemeler     :  2 yumurta
                                            3 su bardağı un
                                            1 yemek kaşığı sıvıyağ
                                            4 yemek kaşığı ılık su
                                            1,5 tatlı kaşığı kadar tuz.



İç Harcının Malzemeleri     :   150 gr kıyma
                                             1 orta boy soğan
                                              tuz ve karabiber


Sosunun Malzemeleri        :     5-6 tane kuru domates,
                                             5-6 diş sarımsak
                                             1-2 kaşık tereyağ,
                                             1-2 kaşık sıvıyağ,

  1 tatlı kaşığı salça
                                              tuz.



Yapılışı                          :       Un derince bir kaba alınır, ortası açılır, içine yumurtalar kırılır sıvıyağ, tuz, su eklenir sertçe bir hamur yoğurulur. Buzdolabında 20 dakika kadar bekletilir.
 İç harcını hazırlamaya başlarız. Kıymanın üzerine soğanı ekler, karabiber ve tuzunu katarız.
Bu hamuru açabileceğimiz kadar büyüklükte bezelere  ayırırız. Çok kalın değil fakat Kayseri mantısı gibi de olmayan bir şekilde açarız. Çay bardağı ile yuvarlaklar keseriz.Hamurların ortasına kıymalı harçtan koyarız
Hamuru ikiye katlar şekil veririz.( Benim gibi yapamayanlar bildiğiniz gibi şekil verin) Temiz bir bezin üzerine alır, biraz kurumaya bırakırız.
Tencereye su biraz da tuz koyar kaynamaya bırakırız. Kaynayınca makarnaları atarız.
Sosu hazırlamaya başlamadan önce, kuru domatesleri sıcak suda bekletiriz.Bir tavaya bir kaşık tereyağ, bir kaşık sıvıyağ koyarız. Üzerine doğranmış 3-4 diş sarımsak ekleriz, domates kurularını  doğrar bu karışıma ekleriz, biraz kavrulunca ben 1 tatlı kaşığı salca ve çok az haşlama suyundan koydum, sos kuru olmasın makarnalara bulaşsın diye.
Pişen makarnaları bir tabağa alır üzerine hazırladığımız sosu koyarız. İsteğe göre maydanoz ile servis yaparız.
Afiyet olsun.








                   
                           :  

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize emklerinize saglik .Blogunuzda tariflerde cok güzel .resimlerini kücük degilde normal ve ya büyük yayinlayin daha hos olacaktir .

nevininyemekleri dedi ki...

çok teşekkür ederim. tavsiyenizi dikkate alacağım. Sevgiler.