19 Eylül 2012 Çarşamba

Kıymalı Karalahana Sarması

Malzemeler  :   1 kg karalahana

                       400 gr dana kıyma

                       2 adet büyük boy soğan
             
                       2 adet rendelenmiş domates
                  
                       1 çorba kaşığı domates salçası

                       1 tatlı kaşığı biber salçası

                       1 kahve fincanı pirinç

                       maydonoz

                       2 çorba kaşığı tereyağı

                       1 silme tatlı kaşığı karabiber

                       yeterince tuz



Yapılışı        :     Karalahanaları yıkadım ve derince bir tencerede bolca su kaynattım.Kaynayan suya               karalahanaları ekledim.Orta kısık ateşte kaynatmaya devam ettim.Karalahanaların alt yüzeyleri yumuşayınca kevgir yardımıyla terslerini çevirdim.Yaprakların diğer tarafıda yumuşayınca süzgeçe aldım ve süzdürmeye bıraktım.

Yapraklar süzülürken bende iç malzemesini hazırladım.Soğanların kabuklarını soydum ve rondoda yemeklik hazırladım.

Pirinçleri ayıkladım ve nişastası akana kadar yıkadım.
Maydonozları ayıkladım yıkadım ve incecik doğradım.
Büyükçe bir kasede et,hazırladığım soğan,domates ve biber salçası,pirinç,maydanoz,tuz,karabiber,bir kahve fincanı su ilave ettim.Tüm malzemeyi iyice yoğurdum.

Süzülüp soğuyan karalahanaların saplarını yapraklarından ayırdım.Büyüklüklerine göre yaprakları 2'ye 3'e böldüm.Yaprakların orta kısımlarında kalın damarlar olan yaprakların,damarları çıkardım.
Karalahanaların damarlı yüzeyleri içe gelecek şekilde düz bir masa üzerine yaydım.İçlerine hazırladığım kıymalı harçtan ilave ettim.Sigara böreği sarar gibi sardım.

Pişirme tenceresinin dibine bir sıra yaprak yerleştirdim.Yaprakların üzerine sarmaları yerleştirdim. Tereyağını ve rendelenmiş domatesi dolmaların üzerine dağıttım.En üste tekrar karalahana serdim.Serdiğim yaprakların üzerine  dolmalar pişerken dağalmamaları için porselen bir tabağı ters şekilde yerleştirdim.Üzerine dolmaların seviyesinde sıcak su ekledim.Orta kısık ateşte pişirdim.Sıcak sıcak servis yaptım. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok: